Trettionde juli

Vet ni vad jag insåg nyss? jag har nästan lagt alla mina intressen åt sidan denna sommar. Jag har inte läst en enda bok sedan Mykonos och inte läste jag särskilt många där heller. Jag har lagat mat så många gånger att det går att räkna på en hand, samma med bakningen. Har inte dansat ett enda pass zumba och när det gäller serier har jag kollat ibland men det har inte blivit mycket det heller. Trots det är jag ändå nöjd. Har verkligen tagit vara på det fina vädret och resten av tiden har jag umgåtts med mina vänner och familj. Haha nu låter det som om sommarlovet är slut men jag har ju faktiskt tre veckor kvar!

Imorgon tar jag och Sanna en sväng till Karlstad och det är även min fina vän Almas födelsedag. Hoppas ni har det bra och gör det bästa av eran lediga tid. Ska försöka börja uppdatera lite bättre igen också. Kram på er!

I brist på bilder får det bli en gammal

Mys

Precis haft myskväll med Sanna, Job och Alma. Vi drog till Coop efter mina kusiner åkte hem och köpte lite käk och satte oss vid Gästhamn och pratade. Vi var kvar där till klockan närmade sig tolv och det faktiskt blev lite kallt.  Känns som det är evigheter sen man fick gå in för att det var för kallt i bara shorts och linne.

Oväder som fan

Mina kusiner med familj kom hit idag och oj så trevligt vi har haft det. Dock så åkte vi in i världens oväder på sjön, haglade och mullrade som fan och gick knappt att se vart man skulle köra. Egentligen har ju vi ett kapell till båten men vi trodde att vi skulle klara oss ifrån ovädret så vi satt inte upp det. När haglet kom och vi var genomblöta fanns det ju inte så mycket att göra åt det så Hanna, jag och Lukas satt mest och skrattade åt hela situationen.

Nu ska jag nog kolla på serier. Ha det bra!

Lördag

Idag är första kvällen på länge som jag inte ska göra någonting, så himla skönt! Jag har haft väldigt bra dagar och kvällar nu den senaste tiden men jag har fått alldeles för lite sömn så jag behöver ta ikapp den lite haha.

Förut idag drog jag, Hanna, mamma och pappa iväg på sjön en sväng. Blev en väldigt skön dag. Vi bara åkte ut en bit, slängde i ankaret och solade och badade från båten i några timmar.

Senaste dagarna i bilder

Jutviken

Vi blev kvar i Sannas stuga tills igårkväll det är därför jag inte har bloggat något. Job kom ut till oss i onsdags och har varit med oss sen dess. Vi har haft väldigt kul! Igårkväll bestämde vi oss för att åka hem till mig i stället. Dock ångrade vi det ganska rejält idag när vi vaknade upp i 32 grader. För då hade det ju varit väldigt gött att bara slänga sig i vattnet det första man gör på morgonen. Bästa som finns ju!

Kommer upp lite fler inlägg snart för jag har så mycket bilder. Hoppas ni mår bra! Kram

Godmorgon på er!

Just nu håller jag på att fixa lite. Ska ut till Sannas stuga i Jutviken lite senare. Får se hur länge vi blir kvar där. Är ju i alla fall så varmt att man inte kan vara inne i stan så vi har tur som har lite olika ställen vi kan välja att dra till när det blir så här varmt. Bjuder på lite bilder från när vi var i stugan sist. Ha det bra!

Förresten glöm inte att kolla in Sannas blogg nu när hon har blivit så duktigt och uppdaterar lite mer. Kram

Rätt mysig

Kom hem vid fem idag och tog en snabbdusch. Sedan gick Hanna och jag iväg på en promenad och när vi kom hem åt vi middag och avnjöt lite glass i denna värme.

Efter en del krångel med mera så blev gårkvällen rätt mysig. Vaknade vid halv nio idag av att jag höll på att dö av värme så jag gick upp och badade och tvättade håret. Senare under dagen kom det sjukt mycket folk. På bara ena sidan av Svinön var det trettonbåtar.

Hoppas ni har det bra och njuter av det fina vädret! KRAM

Sannas stuga

Mamma skjutsade mig och Sanna till hennes stuga vid jutviken idag och där har vi tillbringat dagen. Vi ska dock snart dra oss hem för jag ska sova på sjön inatt med familjen. Hoppas ni har det bra. Kram

Svinön och planer för ikväll

Har hängt på mitt favoritställe hela dagen idag och jag brände mig inte en enda gång när jag var i Grekland men nu ute på sjön så lyckades jag bränna mig i ansiktet. Har i alla fall varit en bra dag. Hanna och jag har badat en hel del och haft det roligt med Stina och hennes kompis.

Mina planer för ikväll är att träffa Sanna. Får se vad vi hittar på. Ha det bra!

Sanna

Hade en riktigt bra kväll med Sanna igår och vi kom fram till att vi inte har träffats på allt för många veckor. Så det var väldigt kul att ses!

Båten

Vi hann få några timmars sol ute på Svinön idag innan regnet kom. När regnet väl kom gick Stina och jag in i båten och spelade lite kort innan vi åkte hem. Ikväll kanske jag ska träffa Sanna, de kommer i alla fall hem från Strömstad idag så jag hoppas på det. Annars blir det nog imorgon. Ha det bra!

Fredagkväll

Träffade Emma igår. Vi handlade, lagade god mat och kollade på film och lite så. Vi hade en väldigt bra kväll helt enkelt. Bjuder på några bilder nu för sen måste jag skynda mig. Vi ska snart ut på sjön och innan dess ska jag fixa lunchen som vi ska ha med oss. Ha en bra lördag hörni så hörs vi nog senare! Kram

Några bilder

Har hunnit med en hel del idag men inget som är särskilt intressant att dela med sig av så bjuder på dessa bilder. Ha det bra!

Kanelbullar

Igår bakade jag kanelbullar med Stina och hennes kompis. De blev väldigt lyckade förutom att de kanske inte blev så jättefina! Förutom det så var jag iväg och kollade på tapeter med mamma. Lånade med en hem men den kändes inte riktigt rätt så ska fortsätta leta. Ska nämligen tapetsera om mitt rum någon gång snart.

Hemma

Vad skönt det var att komma hem igår. Satt en stund och pratade med mamma innan jag äntligen fick sova i min egen säng igen. Idag har jag mest tagit det lugnt, packat upp och lite så. Funderar starkt på hur det ska gå när vi åker till Jamaica över jul. Min resväska var helt full nu och jag var bara utomlands i en vecka... Hur ska det då gå med två veckor? Haha förhoppningsvis så löser det sig.

Om en stund ska jag och Hanna övningsköra och förutom det har jag inte så mycket planer de kommande dagarna. De flesta av mina vänner drar till Strömstad imorgon så får se vad jag ska göra medans dem är borta. Hjälpa pappa att renovera kanske? Haha nej men vi får se. Ha det bra!

Dagen

Nu har jag precis haft en bra dag hos mina kusiner. Min kusin Erika har också ett stort bakintresse så vi hjälptes åt och gjorde en god bärtårta som vi sedan åt till efterrätt. Förutom det har vi mest umgåtts. Emma parkerade sig i mitt knä och har kramats med mig nästan hela dagen. Riktigt gosig är hon!

Mitt tåg hem går från stationen 19:35 så nu ska jag packa det sista och fixa lite innan jag åker in till stan. Hoppas ni har det bra, kram!

Nytt & ändrat mig

Köpte dessa kläder idag. En klänning från H&M, ett par shorts och ett linne från Hollister. Är väldigt nöjd! Har förresten ändrat mig och bestämt mig för att åka hem imorgonkväll istället. Kände inte för att stressa hemåt och dessutom vill min faster och mina kusiner att jag hälsar på en sväng innan jag åker hem. Hör nog av mig igen senare. Ha det bra!

I Täby

Landade i Sverige igår klockan två. Var helt slut då för jag hade knappt sovit under natten pågrund av att våra grannar som bodde över oss höll på att möblera om och väsnas halva natten. Så jag somnade tidigt igårkväll här hos farmor och farfar. Tågbiljetterna hem nu är rätt dyra men har tänkt att åka hem idag ändå. Fast först ska jag nog ta mig en tur till Täby centrum eller in till stan. Får bli en gammal bild från Mykonos. Saknar det redan! Kram på er.

Sista kvällen

Nu har jag ätit min sista grekiska sallad på ett tag. Känner inte alls för att åka hem imorgon men så är det. Visst är det en fin bakgrund på bilden förresten? Tänkte först redigera bort gubben men han gör ju bilden lite komisk så lät honom vara kvar haha.  Hör nog av mig igen imorgon annars  hörs vi på söndag!

Skön dag

Idag har varit en skön dag. Vi delade på två mycket goda efterrätter och det har varit mer behagligt i solen än igår. Imorgon är våran sista dag här sedan på lördag tar vi flyget hem till Sverige. Jag har tänkt hälsa på mina kusiner och lite så innan jag åker hem till Kristinehamn. Så jag kommer nog inte hem förrens på söndagkväll/måndag.

Varmaste dagen

Idag har vi haft våran varmaste dag här. 31 grader i skuggan. Så jag klarade bara av att ligga i solen på stranden fram till lunch sen fick jag bada eller vara i skuggan. Just nu ser det ut som att temperaturen ska sjunka till 28 grader imorgon vilket är mer en behaglig temperatur eftersom solen steker på ett helt annat sätt här än hemma.
Ha det bra!

Arkeologiskt museum

Har massor av mer bilder från museet men internetet här är jätte segt just nu så dessa får duga. Ha det bra hörni. Kram!

Old Port

Jag är verkligen en riktig turist här nere. Tar kort på nästan allt jag ser och allt vi gör haha. Vi satt en stund vid den gamla hamnen i Mykonos stad Hora förut idag. Ja staden heter Hora, visst är det kul? haha. Det var rätt blåsigt men ändå fint och skönt för det var ju så himla varmt!

Today's lunch in town

STAN

Idag tog vi bussen in till stan och det har inte bara varit trevligt. Det har varit otrevligt varmt så jag trodde jag skulle torka ut och sedan såg alla gränder och små gator likadana ut så när vi försökte ta oss hemåt gick vi runt där i cirklar innan vi med lite hjälp hittade ut. Nu blir det stranden resten av dagarna vi har kvar här. Vi fick i alla fall med oss grejer hem så jag är ganska nöjd ändå. Delar upp bilderna på vad vi har gjort idag i flera inlägg sen. Ha det bra!

En fin dag

Idag har varit en fin dag. Väldigt bra väder och sedan låg jag nästan bredvid Panda da Panda och Rebecca på stranden idag. Ångrar att jag inte tog något smygkort så jag skulle kunna visa er. Kanske borde gå till deras hotell och stalka dem? Haha nej men jag vet faktiskt vilket de bor på. Jag visste ju att de spelade på en klubb här i Mykonos i lördags men trodde ju inte att jag skulle se dem. Har även ätit väldigt god mat idag och tagit en promenad åt andra hållet än vi brukar och där stötte vi på en åsna.

Nu ska vi prova att göra en egen grekisksallad istället för att gå ut och äta och imorgon kanske vi åker in till stan för att se oss lite om. Ha det bra!

Stranden

Haft en härligt dag på stranden idag. När man låg där kom det personal och passade upp på en så jag köpte mig en cappuccino som var underbart god efter allt äckligt kaffe jag druckit på jobbet de senaste veckorna. Sen blev jag bjuden på en melonshot som var väldigt uppfriskande. Känner mig dock lite bränd i ansiktet men det går nog över tills imorgon.  Nu ska jag duscha, ha det bra!

Godmorgon!

Nu ska vi äta frukost och sedan gå ner till stranden för att spendera dagen där. Hör nog av mig igen senare om inte internet är helt överbelastat då som igårkväll. Ha det bra!

Grekisk sallad

Har ätit en så himla god sallad idag. Tror inte det går att få godare grönsaker än vad de har här Grekland och även i Italien. Så om ni åker hit eller till Italien så måste ni passa på och njuta av dem!

Mykonos, Greece

Vi kom fram hit vid elva och tog då en taxi till hotellet. Vårat rum var inte färdigt än när vi kom så vi tog en promenad i våra jeans vilket resulterade i att jag tog en dusch så fort vi fick rummet. Var så himla varm haha! Än så länge stortrivs jag och vill inte åka hem på länge. Hoppas ni har det bra i Sverige så hörs vi senare. Kram

Hejdå Sverige!

Nu sitter jag på flyget till Mykonos med farmor. Det är en ö som tillhör Grekland. Denna resa bokades spontant för ett par dagar sedan för vi blev så himla trötta på det dåliga vädret hemma. Jag har med mig datorn och har internet i lägenheten/hotellet så jag kommer kunna uppdaterar er när jag är där. Står att hotellet ska vara fantastiskt och har 9.3 av 10 poäng från 101 recensioner så det här ska bli jätte kul! Dock var det väldigt jobbigt såklart att gå upp vid vid tre imorse för att hinna med flyget men det är det värt. Bjuder på lite bilder på hur det ser ut där. Kram

På tåget

Sitter på tåget mot Stockholm nu. Vart rätt irriterad när jag kom på för det sitt ungdomar och förfestar bredvid och på min plats. Så satte mig mitt emot istället för kände inte för att prata med dem haha. Så förhoppningsvis ska ingen sitta här. I så fall får jag väl be dem att flytta på sig. Hoppas ni har det bra. Hör av mig igen imorgon!

Bara en jobbdag kvar

Träffade aldrig Sanna igår utan det blev av idag istället. Mycket trevligt!! Nu dröjer det över en vecka innan vi kan ses igen. Känns som vi kommer spendera halva sommarlovet ifrån varandra. Lite träligt, sommarlovet är ju till för att spenderas med sin bästavän.

Imorgon jobbar jag ju min sista dag och oj så skönt det kommer bli med lov. Kände verkligen att jag längtade när jag spenderade hela min förmiddag ute i regnet idag och halva bärandes på en gråtande liten 1,5 åring.

Hoppas ni mår bra! Kram

Vardagslyx

Idag när jag kom hem från jobbet hade mamma bakat min favoritkaka och sedan gjorde hon jättegod middag nu på kvällen, hemgjord potatissallad och grillat kött. Riktig vardagslyx!

Bra och lärorik erfarenhet

Just nu är jag på jobbet. Tar det lite lugnt nu medan barnen sover. Efter idag har jag bara två jobbdagar kvar och samtidigt som det kommer vara jätte skönt att komma här ifrån och vara ledig så kommer jag nog sakna förskolan. Efter första veckan trodde jag inte att jag skulle göra det men det kommer jag. Barn kan förgylla dagen rätt mycket ibland faktist och jag har jätte bra arbetskompisar bland annat min egna gamla dagisfröken. Så det har varit en bra och lärorik erfarenhet för mig att jobba här.

När jag slutar sen ska jag förmodligen möta upp Sanna för en fika, var alldeles för längesedan vi sågs nu! Ha det bra.

Längtar efter värmen

Åh vad jag är trött på detta skit väder nu!! Sitter och tittar tillbaka på bilder från förra sommaren och längtar verkligen tills vi får lite sommarväder här. Bjuder på några härliga minnen i repris, kram!