Min tandställning äntligen borta & häng med mammi

Fyfan vad gött det är utan tandställning. Hade typ glömt hur det kändes! Hade tre tandläkarbesök igår innan det blev klart. Först tandregleringen sen protetik för att bygga om två tänder och efter det tillbaka till tandregleringen. Mycket seg väntetid där emellan men det var det värt. Men det tog sin tid låg med munnen öppen i sammanlagt 2.5h så trodde nästan min tunga skulle torka ut haha.

Just nu håller jag på att packa upp... Vet att jag kom hem för flera dagar sen och redan borde ha gjort det haha men det är så tråkigt. Sen ska jag umgås med mammi. Hon kom hem från Sardinien igår. Vi ska ner på stan och kika på några grejer och sen ikväll ska vi träna.

Btw det kommer mer inlägg om Thassos har bara inte orkat tagit tag i det ännu. Hoppas ni mår bra! Kramar

Bullbak & snaaart tandställningen borta

Idag har jag bakat vanilj och kardemummabullar och hängt med Jullan. Mys mys! Imorgon ska jag upp tidigt för att åka till Karlstad och ta bort min tandställning!! Efter 2.5 år så ska den äntligen bort! Vad jag har sett fram emot den dagen länge. Åh bästa verkligen.

Grekiskmat

Det fanns jättemånga restauranger i närheten så när man väl valde en blev personalen helt överlycklig och om man gick tillbaka till samma en andra gång började de skaka hand och bjuda på saker. Det var mysigt!

Thassos färjan

Här kommer lite mer bilder från färjan. Det var verkligen fin utsikt!

Limenaria beach

Mygg attackerad

Efte två nätter på Thassos såg jag ut som om jag hade fått vattenkoppor då hela min rygg plus flera ställen på kroppen hade blivit myggattackerade. Det var hemskt! Kliande typ tio gånger så mycket som svenskamygg. Men som tur är hade Apoteket en antihistaminsalva som var väldigt bra mot kliandet så jag kunde stå ut. Så med hjälp av den och myggsprej blev resten av semestern bättre. Men jag har aldrig varit med om något liknade förut! Det var sjukt.

Thassos dag 1

Vi flög till kavala på fastlandet där vi sedan åkte 40min färja över till Thassos. Det var 37 grader varmt och vi trodde att vi skulle svettas ihjäl då alla skuggplatser på färjan var upptagna. Men det gick bra! När vi kom fram till Thassos väntades 4mil bussfärd till staden Limenaria där vårt hotell låg. 4 mil är inte långt i Sverige men i Grekland slingrar ju alla vägar upp och ner, lite hur som helst så det tog lite mer en 1h att komma fram.

Uppgraderade business class

Igår när vi kom till Arlanda krånglade det när vi skulle checka in på hotellet så vi blev uppgraderade till business class. Svinlyxigt rum som egentligen kostade 2300kr. Synd bara att vi skulle upp fyra imorse och knappt hann utnyttja det. Frukosten imorse var den bästa hotellfrukosten jag varit på. Fräsch och så god äggröra, vilket betyder att de gör den själv. Hade konstigt nog jättebra aptit imorse fast klockan var 04:30 haha så hann och njuta av den i alla fall. Här har ni några bilder! Kramis

Åka på semester stress

Idag har dagen varit som en berg och dalbana. Jag har hunnit varit glad, förbannad, ledsen, grinig, stressad och  slutkörd. Säkert mer där till. Nu vill jag bara sova men ännu är det inte dags för det. Typisk "åka på semester stress". Ni vet när man bara hittar hälften av sina grejer som man tänkt ta med och börjar leta dagen innan man ska åka. Ingen bra kombo. Jag älskar att resa men dagarna innan är så jobbiga. Framförallt när min adhd gör att jag inte orkar med. Kan nästan aldrig hålla reda på mina saker och alla tankarna gör en slut innan dagens "to do lista" är klar. Samtidigt som jag behöver hålla på och göra saker för att må bra. Inte det lättaste att hitta vad som är lagomt. Nu ska jag snart beställa en pizza så jag får lite ny energi så jag kan packa färdigt. Imorgon ska jag och mamma hämta upp Tobbe på jobbet och sen åker vi till Örebro och tar tåget därifrån till Arlanda. Det var halva priset jämfört med att åka från Kristinehamn, färre byten och bättre avgångar. Så det fick bli så. Vi har bokat hotell på Arlanda också för flyget går 06:20 på lördagmorgon. Hör nog inte av mig något mer förrän jag kommer hem igen så ni får ha det så bra! Kramis

Karlstad med stinis och Hannas otur

Idag ska jag köra till Karlstad med mamma och Stina för att hjälpa Stina köpa lite nya kläder inför Sardinien nästa vecka. Om inte jag skulle till Thassos på lördag så hade jag varit ganska väldigt avundsjuk på Sardinien. Ska vara så fint där! Tycker lite synd om pappa dock för han är den enda som kommer vara hemma och blir själv över midsommar haha.

Hanna skulle till Teneriffa igår men hennes första flyg var 70min försenat så när hon kom till England missade ju hon nästa flyg och hennes väska var borta. Hoppas det löser sig snart, stackarn!! Går bara direktflyg en gång i veckan så hon var ju tvungen att mellanlanda. Sån jäkla otur! Hon ska till Teneriffa för att hälsa på en kompis som hon var utbytesstudent med som bor där. Så tråkigt att resan började så dåligt! Nu har hon i alla fall kommit iväg från England men då är det bara att hoppas att väskan med har det!

Hoppas ni mår bra! Kramar

Flygstrejken är över!!!

Ville bara kika in och skriva att flygstrejken är över!! Så jävla gött. Nu ska jag börja laga mat. Stina är här på besök, inte ofta det händer. Typ endast en gång tidigare och det var innan alla möbler var klara haha.  Men mamma och pappa är borta ikväll och hon ville inte laga mat själv.

Förresten, det kom en jättesöt fågel förut idag som började äta på min lunch utan att vara ett dugg rädd för mig. Aldrig varit med om något liknande förut. De brukar ju bli rädda.

Ledig & flygstrejk

Är ledig fram tills efter Grekland så idag har jag varit på en körlektion och legat ute i solen med en bok och en Iscappuccino. Inte så dumt! Dock är jag ganska orolig för Grekland för vi ska flyga med SAS och som ni säkert sett så är de ute i strejk. Vi åker med ving och hittills har vår destination varit den enda som de inte lyckats löst med ett annat flygbolag utan har fått ställa in. Så vi får helt enkelt hoppas att strejken är slut innan lördag!! Som tur är får vi i alla fall pengarna tillbaka i fall flyget är inställt och då får vi ta en sista minuten någon annanstans. Men ändå, hoppas verkligen vi slipper det!

Jakobs student

Igår firade vi Jakob som tog studenten. Det var jättekul! Grattis ännu en gång!! Först var vi nere på brogårn och såg på utspringet och när de åkte iväg på flaken senare bar det hem till Tobbes föräldrar för trevligt sällskap, god mat och dricka. Lyckad studentmottagning! Synd bara att det var så svinkallt och jag var dum nog och var barbent haha.

Serverat studenterna

Idag har jag varit i skolan och serverat studenterna. Det gick bra men själva lunch minglet varade i typ 15min innan de tröttnade och gick. Trodde att det skulle bli mycket stressigare eftersom vi bara var tre stycken som serverade och dukade upp men det gick bra. Dock var det lite orättvist för skolan hade hyrt in en elev från Handels för att vara DJ och betalade honom 7000kr medan vi var tvugna att rycka in på vår egentligen lediga dag och fick bara en biobiljett för 120kr. Skillnad om de hyrde in någon utifrån men när de valde en elev tycker jag att vi också borde fått betalt. Men i alla fall så var det trevligt och efter vi hade städat och ätit lite rester så kollade vi på studenterna när de sprang ut och åt tårta med lärarna haha. Sen åkte jag hem för jag hade en körlektion jag var tvungen att hinna till. Nu har jag precis vaknat efter en liten nap haha var så trött. Ha de gött! Kram

Sanna

Igår käkade jag lunch med Sanna på the pub. Vi hade väldigt trevligt. Tror vi satt kvar där i typ tre timmar och pratade om  allt och inget. Så mys!

Magisk kväll på Ullevi

Håkans konsert igår var helt magisk med fyrverkerier, konfetti och så jävla sjukt mycket människor. Energin där var på topp. Vi lyckades faktiskt få ganska ok platser också. Dock var Håkan pytteliten på scenen och det var mycket långa människor så fick kolla på skärmarna. Men Håkan ägde som aldrig förr tillsammans med sitt band. Hela konserten var så jävla mäktig!!! Det jobbigaste var köandet och väntadet innan konserten pgr av att solen stekte på. Men det gick ju bra! Vi var framme i Göteborg runt tolv då vi käkade lunch innan vi kunde checka in på hotellet. Hotellet låg mitt emot stationen och vägg i vägg med Nordstan så himla perfekt läge. Nära till Ullevi dessutom!  Runt tre mötte vi upp Elin och hennes kompis Mia. Jag och Tobbe gick vilse först och hittade dem inte men det löste sig ju som tur är haha. Tog inte så mycket bilder tyvärr utan njöt mest av stunden men bjuder på de jag har. Kram på er!

Bästa fredagen på länge

Ska snart göra mig iordning och möta upp jullan på maxi. Vi ska dricka mojitos och sola idag. Bästa fredagen på länge blir det! Hoppas ni också får en bra dag. Kramis!

Sista skoldagen

Har precis målat tånaglarna och ska strax börja laga mat. Imorgon har jag sista skoldagen med lektioner sen är det bara fika nästa tisdag och treornas student på torsdagen som vi ska servera på. Men i alla fall så avslutar vi terminen med vinprovning imorgon. Det ska bli kul! Ha det gööött. Kram!